Avrupa’da, Maniyerist Dönemde tüm dinî ve sosyal kurumlar kökten sarsılmıştır. Reform hareketlerinin güç kazandığı bu süreçte kilise ve sosyal otorite tam anlamıyla yenilenme yoluna gitmiştir. Din adamları skolastik felsefeyi tekrar yayma çabası..
Avrupa’da, Maniyerist Dönemde tüm dinî ve sosyal kurumlar kökten sarsılmıştır.
Reform hareketlerinin güç kazandığı bu süreçte kilise ve sosyal otorite tam anlamıyla yenilenme yoluna gitmiştir. Din adamları skolastik felsefeyi tekrar yayma çabası içine girmiştir. Sanat çevreleri de bu değişken ortamı benimseyerek bu amaca yönelik eserler vermiştir.
Sanatçılar, toplulukların heyecan ve coşkusunu artırmayı ve toplumda şaşkınlık yaratmayı amaçlamışlardır. Eserlerinde hareket ve gösteriş sağlayacak estetik düzenlemeler yaparak farklı bir sanat anlayışına yönelmişlerdir. Bu nedenle heykellerde hareketlenme ve uzama eğilimi görülür. Geometrik belirlilik ve çizgisel bütünlük kaybolmuştur.