Saba Melikesi Belkıs

Saba Melikesi Belkıs Saba Melikesi Belkıs, (Habeşçe Nigist Saba), günümüz Etiyopya veya Yemen’inin olduğu topraklarda hüküm sürdüğü farzedilen, tarih öncesi Saba Krallığı’nın (İbranice Sh’va veya Seba Arapça Saba veya Sebe,) hükümdarıdır. Modern arkeoloji bu krallığın mevcudiyeti konusunda şüphecidir. Kitabı Mukaddes’te..

Saba Melikesi Belkıs
Yayınlanma: Güncelleme: 24 views

Saba Melikesi Belkıs

Saba Melikesi Belkıs, (Habeşçe Nigist Saba), günümüz Etiyopya veya Yemen’inin olduğu topraklarda hüküm sürdüğü farzedilen, tarih öncesi Saba Krallığı’nın (İbranice Sh’va veya Seba Arapça Saba veya Sebe,) hükümdarıdır.

Modern arkeoloji bu krallığın mevcudiyeti konusunda şüphecidir. Kitabı Mukaddes’te kraliçenin isminden bahsedilmez. Habeş kültüründe “bu şekilde değil, böyle değil” gibi anlamlara gelen Makeda ismiyle anılır. İslam kültüründe Belkıs olarak bilinir. Ayrıca bazı kaynaklarda LilithNikaule veya Nicaula (Nikola) olarak da geçer.

Kitabı Mukaddes’e göre

Eski Ahit’e göre Saba Kraliçesi İsrail Kralı Solomon‘un bilgeliğini duydu ve onu sorularıyla test etmek amacıyla beraberinde baharat, altın ve değerli taşlardan müteşekkil birçok hediye ile yola çıktı (1. Krallar 10:1-13 ve 2. Tarihler 9:1-12 ). Kraliçe, Süleyman’ın bilgeliği ve serveti karşısında hayrete düştü ve Süleyman’ın tanrısına dua etti. Süleyman kraliçeye hediyelerle karşılık verdi ve “ne isterse alabileceğini” söyledi. Kraliçe zaten çok zengindi ve Süleyman’a hediye olarak 4,5 ton altın getirmişti (1. Krallar 10:10). Süleyman’ın Özdeyişlerinde Saba Kraliçesi ile Süleyman arasındaki ilişkiye dair bazı göndermeler vardır ve bunlar zaman zaman ikilinin birbirlerine aşık oldukları şeklinde yorumlanır. 1:5’teki bayan aşık şöyle der: “Siyahım ama alımlıyım.”

Daha sonraki dönemlerdeki Yahudi efsaneleri

Yahudi tarihçi Josephus Antiquitiesde Saba Kraliçesi’nin öğrenmeye olan tutkusundan bahseder. Onu “Nikaule” olarak adlandırır. Muhtemelen bu ismi Herodotus’un Nitocris’ine benzeterek oluşturmuştur. Sonraki dönemlerdeki Yahudi efsaneleri daha öyküsel bir anlatımla ifade edilmişlerdir. Süleyman’ın kraliçeye “ne isterse alabileceğini” söylemesi aralarında cinsel bir ilişki olduğu şeklinde yorumlanmış, Saba Kraliçesi’nin testlerinden oluşan manilerin derlenmesi için büyük çaba sarfedilmiştir.

İLK YORUMU SİZ YAZIN

Hoş Geldiniz

Üye değilmisiniz? Kayıt Ol!

Hemen Hesabını Oluştur

Zaten bir hesabın mı var? Giriş Yap!

Şifrenizi mi Unuttunuz

Kullanıcı adınızı yada e-posta adresinizi aşağıya girdikten sonra mail adresinize yeni şifreniz gönderilecektir.